המתכונים לאינטיס או שולה

המתכונים לאינטיס או שולה

איקרה

אפשר להכין איקרה מביצים של כל דג, אבל כדאי להתאמץ להשיג שק ביצים של לוקוס או של אינטיאס גדול. מניחים את שק הביצים בקערה ומשרים בחומץ 12 שעות. במקביל מכינים איולי: טורפים 5 חלמוני ביצה עם כפית חרדל, ולאט לאט, תוך כדי טריפה רצופה, מזליפים 250 מ”ל שמן (כוס וקצת), עד לקבלת מרקם אחיד.

נוסיף לאיולי את ביצי הדגים ומקפלים בעדינות כדי שהן לא יישברו וכדי שנקבל את הפצפוץ המיוחל באכילת האיקרה. מוסיפים מעט מלח דק ופלפל לבן גרוס, ומערבבים בעדינות עד לקבלת מרקם אחיד.

טרטר אינטיאס

 אנחנו בוחרים אינטיאס טרי במשקל ½1 קילוגרם לפחות ואם יש גדול יותר – מה טוב. מנקים את הבטן שלו מקשקשים, ומפלטים אותו בסכין חדה מאוד. את האדרה, הזנב והראש שומרים למטעמים אחרים. חשוב שהבשר יישאר נקי לחלוטין, ותמיד אפשר לבקש ממוכר הדגים לעשות זאת בשבילכם. חותכים את פילה הדג לקוביות קטנות מאוד ומניחים בקערה. מתבלים בכף שמן זית ובקמצוץ מלח. זהו הטרטר. מכאן ואילך פועלים לפי הטעם, אבל מומלץ שלא לתבל יותר מדי; טעמו של דג טרי כמעט שאינו זקוק לכל תוספת. אפשר לתבל את הדג הקצוץ בקמצוץ מלח ובפלפל שחור גרוס, בפלפל חריף ירוק קצוץ, בכמה עלים שטופים וקצוצים של פטרוזיליה וכוסברה, בזרעי עגבנייה או בקוביות עגבנייה, בצנונית חתוכה וב2- כפות מיץ לימון, אבל אם הדג הקצוץ ישהה בסלט הזה 5 דקות הוא יהפוך לסביצ’ה. אם רוצים להכין סביצ’ה – זו הדרך, אבל הטרטר עדין יותר, ויש לאכול אותו מיד. 


0
    0
    סל קניות
    סל הקניות שלך ריקקניה בחנות
    Call Now Button דילוג לתוכן