אוסף מתכונים לתמנון

אוסף מתכונים לתמנון

תמנון עם יין 

נשים את התמנון בסיר ויוצקים עליו כוס שמן זית וכוס יין לבן או עד כיסוי מלא. אם מדובר בתמנון קטן שמשקלו עד ½ קילוגרם הבישול יארך שעה, ואם בתמנון שמשקלו ½1 קילוגרם יידרשו שעה וחצי עד שעתיים. כשבשרו כבר רך, אפשר להוסיף אותו לסלט עגבניות ופלפל חריף, לצרוב אותו במחבת עם כף שמן זית או לבשל בריזוטו. אפשר גם לאכול אותו מיד אחרי שבושל ביין ובשמן, ואין כמעדן הזה.  

 תמנון על הגריל

נתחיל ונפריד את הזרועות מן הגוף בעזרת סכין. אם הן גדולות – חותכים אותן לנתחים ראויים ומניחים על הגריל לכמה דקות מכל צד, עד שהבשר מגיע לדרגת אל דנֵטֵה, מידה שבה הוא כבר אינו קשה אבל גם אינו רך מדי. כל זה טוב ויפה כל עוד התמנון יצא ישר מן הים. אם זה אינו המצב, יש לבשל אותו בתערובת של מים ויין לבן יבש ביחס שווה במשך שעתיים או עד שהזרוע הקטנה ביותר ניתקת בהתנגדות קלה (שזו הדרך הטובה ביותר לדעת מתי התמנון מוכן), ורק אז להניח על גריל למשך 4-3 דקות.   

תמנון כבוש בשמן

ננקה את התמנון או שמזמינים מראש תמנון נקי, ומכניסים אותו לסיר. מכסים במים, מביאים לרתיחה, מנמיכים מעט את הלהבה, וממשיכים לבשל כשעה וחצי או עד שהזרוע הקטנה ביותר ניתקת בהתנגדות קלה. מסננים ומעבירים לצנצנת. מוסיפים ענף תימין טרי, מיץ מלימון אחד, כפית של זרעי כוסברה, פלפל אדום חריף, עלה דפנה ו-4 שיני שום קלופות. מכסים את התמנון בשמן זית, ומכניסים לקירור. אפשר לאכול אותו אחרי יממה ואפשר אחרי שבוע. תמנון זה יוציא כל אדם שפוי מדעתו, ויישמר עד חודש ימים.   

תמנון מעוסה 

פעם היה נהוג לחבוט את התמנונים על סלע, אולם היום הדייגים אינם עושים זאת. בדרך כלל הדרך לרכך את התמנונים היא בבישול, אם במים, אם בשמן, אם ביין ובצירים למיניהם. אולם שיטה טובה מאלה, שבה התמנון אינו מאבד מטעמיו, היא לעסות אותו, פשוטו כמשמעו.

נניח את התמנון בקערת פלסטיק רחבה, ובשתי הידיים מעסים אותו היטב תוך כדי שימוש במשקל גופכם. אחר כך הופכים אותו, ומעסים שוב במלוא משקל הגוף. כך במשך 45 דקות. רק אז מניחים על גריל חם מאוד, הופכים מדי 3-2 דקות, ואחרי 10-8 דקות, תלוי בגודלו של התמנון, מגישים על מגש עץ, חותכים את הזרועות, ואוכלים.


0
    0
    סל קניות
    סל הקניות שלך ריקקניה בחנות
    Call Now Button דילוג לתוכן